torsdag 31 mars 2011

Skatteverket och nya skor

Igår när min lillasyster slutade skolan så hoppade hon på bussen som jag och Tuva var på och sedan for vi ner på stan.
Första destinationen var skatteverket, jag skulle fixa nytt personbevis så att jag kan förnya mitt id-kort. Varken Tuva eller Ida tyckte det var särskilt roligt där, men vi var faktiskt tvungna att fara dit. Jag har skjutit upp det alltför länge.
Efter det så skulle vi handla skor till oss alla.
Vi var nog på skoaffären en och en halv timme, men jag tycker det är viktigt att man hittar ett par bra skor.
Ida var ute efter ett par röda "fejk" converse. Vi hittade några på barnavdelningen, men där fanns det bara upp till storlek 33 och det är ju på tog för litet för henne nu. Så då fick vi gå på vuxenavdelningen. Det är så svårt att inse att jag tar med min lillasyster till damavdelningen för att handla skor till henne. Hon har blivit så stor :)
Men tyvärr så var alla röda i storlek 36 slut, så vi beslutade för att handla ett par ballerina skor till henne igår och att vi sedan skulle beställa hem de röda senare i veckan. Då blev hon nöjd :)
Jag hittade ett par jättesöta blåa skor med blommor på till Tuva också. Hon var inte lika förtjust i att få foten mätt och så, men till slut så kom vi fram till en storlek som skulle passa henne i sommar.
Ja, till och med jag hittade ett par skor. Jag ville också ha "fejk" converse, fast gröna med dragkedja på sidan så man slipper stå och knyta dem i tid och otid.
jag hade sett ett par på reklamen som jag gillade så jag frågade en expedit om de fanns inne. Hon visade mig dem,men jag blev lite besviken. Det var nämligen en liten klack på dem och det ville jag inte ha. Men jag provade dem iaf och kom fram till att jag gillade dem, så de fick följa med mig hem också.
Haha, senast förra vecka sa jag till min svägerska Elin att converse med klack var det fulaste jag visste och nu har jag ett par hemma.
Men jag tycker ändå inte att det syns så mkt att det är någon klack på dem alls då den är ganska låg.
Nu ska jag och Tuva ha en liten sångstund innan jobbjägaren börjar på femman.

Ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar