onsdag 30 mars 2011

När vi var på coop forum och handlade sist så köpte jag hallon till Tuva, skitdyra var de! I alla fall om man jämför hur billigt det är att bara gå ut och plocka dem på sommaren. Jag tänkte ändå att det var min lilla flicka värd så jag köpte en förpackning till henne. Så nu imorse tänkte jag att hon skulle få några när hon åt frukost. Sedan satt jag förväntansfullt och tittade på henne och väntade på en positiv reaktion.
vad gjorde då lillskruttan min? Jo hon satt förvånat och glodde på bären ett bra tag. Sen petade hon lite på en och konstaterade att man blir röd om fingrarna om man petar på att hallon.
Jag försökte uppmana henne att stoppa en i munnen, och jo efter ett tag tog hon mod till sig och slickade på en. Hennes ansikte drog ihop sig och hon såg absolut inte nöjd ut. Sedan smakade hon inte på en enda till, så det blev jag som fick äta upp de där stackars hallonen.
Så jag har alltså fått en liten tjej som tycker om fil men som ogillar hallon :S. Hon är som raka motsatsen till mig ibland. Det som vi har gemensamt är ju i alla fall humöret, hon kan bli lika arg som sin mamma och är lika envis som mig.

Idag blir det stan med syster, vi ska gå till skatteverket och sen blir det att shoppa skor till oss alla.

Ha de :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar