tisdag 8 mars 2011

Konstig magsjuka?

Vill börja med att säga att om man är känslig för att läsa om spya så läs inte detta inlägg :p
I söndags på kvällen så spydde Joel. Sedan var det lugnt hela natten. Han var självklart hemma från jobbet dagen efter och var lite småhängig men han har inte spytt något mer. Så jag trodde att han kanske hade ätit något olämpligt.
Sedan på kvällen så satte Tuva igång och spy. Över mattan, över mig ja helt enkelt överallt. Jag tyckte så synd om min lilla älskling :(
Det är ju på ett helt annat sätt än hon var liten.
Vi tog ett bad, körde en maskin med tvätt och tvättade mattan. Joel fick rengöra nedervåningen medans jag badade med Tuva ;).
Men sen så somnade hon och sov bra hela natten. Jag som hade täckt halva sängen och typ halva min fina fondvägg med handdukar.
Jag har ju som sagt varit med om en och annan magsjuka med mina syskon och jag var inställd på en mardrömsnatt.
Vi får se hur det går idag.


Ha de!

1 kommentar: