måndag 23 april 2012

Ny vecka!

Jag skrev ett jättelångt inlägg igår på mobilen men det gick inte att publicera och sedan försvan det, då vart jag lite less. Men får väl försöka från datorn idag istället då!
Nu är det en ny vecka och det känns jättehärligt, känns kul att vara tillbaka på skolan, tycker som ni redan vet att det är jätte kul att gå i skolan nu för tiden. Men jag säger som min lillasyster Ida sa till mig idag "det är kul med skolan, men det kan vara lite jobbigt också".  
Hon är så klok och söt!
Igår hade vi en ute dag. Först var vi ute med Madan, Leo och Ture. Vi tog en promenad till affären. Sedan kom Sophie och William och gjorde oss sällskap. Vi åt och fikade lite och sedan gick vi ut i det fina vädret. . Då kom mina syskon (min mamma bo ju granne med dem) ut och lekte med oss också så vi blev ett par stycken där ute på gården. Riktigt mysigt!
Efter det fick jag äran att ha Sophie som middagsgäst, och när Joel hade farit iväg på jobbet så bakade vi en blåbärspaj. Men den var ju tvungen att promeneras bort, så vi följde med Sophie en bit på vägen när hon skulle hem, så fick vi oss en kvällspromenad också! 
Riktigt mysig söndag alltså! Hoppas att ni andra har haft en bra helg också!
Nu ska jag plugga lite inför morgondagens prov. Ha de! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar