söndag 1 maj 2011

Valborg och andra saker :)

Igår så var jag på min heliga pysselträff med Pernilla, Petra och gänget. Det var självklart lika trevligt som vanligt.
Man sätter igång på ett helt annat sätt än man gör om man bara är hemma och håller på.
Och så slipper man oroa sig över att Tuva ska vara och tjuva saker hela tiden.
Efter pysselträffen så blev vi bjudna på middag hos Madan och Anna. Grillat blev det, och det var supergott.
Tuva och Leo sprang runt och busade på baksidan innan det var dags att äta.
Nu börjar jag egentligen med vad som hände igår och går sedan baklänges i tiden, men det är så det får bli.
Anledningen till att Tuva och Leo kunde vara ute på baksidan och leka är för att de nu har flyttat. Så nu har de en stor härlig baksida som ungarna kan springa på.
Det ledar oss tillbaka till fredagen som var deras flyttdag.
Joel och Erik hjälpte till att bära tunga saker och jag passade barnen. Väldigt fin uppdelning, män bär tunga saker och kvinnor passar barn.
Men om jag ska vara ärlig så var jag väldigt nöjd med fördelningen.
Den dagen blev det hämtmat på Frasses, även fast jag hade gjort spagetti och köttfärssås. Men det var ju bra för barnen som i alla fall fick ordentlig mat.

Sedan har jag ju helt glömt bort att berätta att Sophie har varit här under påskhelgen. Så underbart. Det är helst sjukt vad jag har saknat henne. När hon kom hit på långfredagen så kändes det som hon inte hade varit borta en endaste dag, och i hundra år samtidigt.
Nu har hon farit hem igen och jag saknar henne återigen lika mycket.

Nu ska jag ge min dotter ett nytt sugrör då hon "råkat" peta ner sitt första i smothie förpackningen.

Ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar