fredag 8 april 2011

Vårväder

Man börjar verkligen känna att våren är på g nu och jag älskar det!
Idag så tog jag och Erik en promenad med Tuva. Vi gick även förbi och hämtade Ludde hos mamma så han fick komma ut en stund i det fina vädret. Ja, nu var ju mamma hemma också så han hade nog kommit sig ut iallafall men jag börjar bli fäst vid den lilla bushunden.
Efter promenaden så gick vi hem till mamma som bjöd på kaffe och bullar, mums!
Vi hjälpte henne också med att möblera om lite i vardagsrummet, jag älskar att göra om. Tycker det är roligt att hålla på och ändra och fixa.
Jag har gjort om i Tuvas nya lekrum på nedervåningen typ tio gånger redan. Det enda rummet som är lite svårt att ändra i är väl vardagsrummet då soffan måste stå där den står och tvn går inte heller att flytta på eftersom vi har satt upp högtalarna efter den.
Jag skulle egentligen gå på en promenad med Pernilla idag, men när vi skulle gå ut första gången så var hon inte redo, och när hon var klar så skulle Tuva sova.
Det är det som är jobbigt med Tuvas ålder just nu, mitt på dagen då man skulle vilja hitta på saker så ligger hon och sover.
Vi får väl ta det en annan dag då Pernilla :)

Nu tror jag att jag ska gå upp och sortera lite tvätt.
Ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar