onsdag 13 april 2011

Hundjakten

Idag så var min lillasyster hemma ifrån skolan eftersom hon har ramlat och slagit sig på skolgården. Min mormor kom och tog hand om henne hemma hos min mamma.
Klockan elva ringer det på dörren hemma hos mig, då är det mormor som kommer och frågar om jag har sett Ludde. Vilket jag inte har gjort, ganska uppenbart eftersom jag sitter inomhus kanske :P Hon berättar i alla fall att Ludde lyckats rymma när hon öppnade dörren.
Så jag tar på Tuva kläderna och följer med henne ut för att leta. På vägen så möter vi Ida som berättar att hon sett Ludde men inte lyckats fånga honom (kan bero på det skadade knät, hon kan ju inte springa).
Mormor bestämmer sig för att hon inte orkar leta efter Ludde och tar med sig Tuva hem igen :P.
Så jag och Ida forsätter att leta, och hittar honom ganska snabbt. Men tyvärr så lyssnar han inte på mig och forsätter springa, och snabb är han kan jag berätta!
Till slut så går vi och kollar vid konsum och då kommer det två kvinnor med massa hundar och en av dem är Ludde.
De hade hittat honom ända nere vid infarten till Ersmark. Där hade jag aldrig kommit på att gå och leta efter honom, så det var tur att de hittade honom och tog med sig honom.
Men de var ju vana vid hundar då de hade en drös av dem.
Jag blev superlättad när jag såg honom. Puh, äntligen kunde jag andas ut igen.
Ludde har sitt telefon nummer på en platta som sitter fast i halsbandet så det hade ringt till mormor som också var på väg till konsum.
Så då var det bara mormor vi behövde hitta då.
Men som tur är så springer inte min mormor så fort och vi hittade henne och Tuva på vägen hem :)
Sen gick vi hem och tog en välförtjänt fika!

Stort tack till de underbara kvinnorna som hitta honom och var så godhjärtade att de tog med sig honom! Han hade i alla fall skött sig exemplariskt när han var med dem och så hade han fått sig en rejäl promenad, han sover nog gott inatt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar