torsdag 7 april 2011

Promenader i fint väder!

Både idag och igår så har jag varit ute och gått med min mammas lilla hund. Mamma har börjat jobba lite längre pass och lilla Ludde kan ju inte sitta hemma hela dagen. Det blir nog att gå ut med honom två dagar i veckan framöver.
Han är faktiskt riktigt duktig. Han har inte varit så bra på att lyssna på mig förut, men de här dagarna så har han gjort precis som jag säger åt honom.
Jag vet inte vad det beror på, men antingen så har vi lärt känna varandra bättre så att han är trygg med mig eller så är det kanske att jag har ändrat inställning till honom. Förut så har mamma alltid varit med när jag har varit med honom, och då tror jag väl inte riktigt på mig själv, jag har väl haft inställningen att han bara lyssnar på mamma.
Men nu när jag har varit själv med honom har jag ju varit tvungen att tro på mig själv och tänka att det går bra.
Hur som helst så har jag blivit glatt överraskad.
Tuva tycker också att det är helfestligt. Hon älskar Ludde och sitter i vagnen och skriker jippi!!
Det enda som är jobbigt är väl när man ska lämna honom hemma hos mamma och sedan gå hem själv. Det känns så taskigt att lämna honom ensam. Men han måste också lära sig att vara hemma själv lite.
Vi får se hur det blir i framtiden, jag kanske ordnar så att han kan komma hem till oss och vara här.
Det är bara det att Tuva kan inte låta bli honom, hon ska hela tiden klappa och pussa på honom. Och han blir då lite rädd för henne (hon var ju inte lika smidig då hon var yngre och råkade en gång slita tag i hans päls).
Nu sover iallafall lillan och jag ska gå upp och hänga tvätten (yay).

Ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar