onsdag 4 januari 2012

Hej mitt vinterland!

Oj vad det har snöat de senaste dagarna och inte mig och Tuva emot. Tuva älskar att vi kan åka pulka ute igen och jag älskar det vita täcket som möter mina ögon varje morgon när jag vaknar. Nu har jag varit så där dålig på att blogga igen, skäms på mig! Nyår spenderades med goda vänner och deras respektive. Det blev mycket god mat och mycket skratt! Tyvärr så såg man inte så mycket raketer från vårat hus, men vi fick ju se dem på tv i alla fall. Och om inte annat så fick jag se en massa dagen efter, vad är det med folk och inte förstå att grejen med raketer/fyrverkerier är att man ska skjuta dem vid tolvslaget eller strax efter. Jag tycker det är så drygt med de som börjar smälla typ dagarna innan eller tidigt på nyårsafton, det är jävligt respektlöst mot de som är rädd för raketer, som tex våra kära hundar. Jag ska nog se till att stifta lagar om det när jag blir statsminister! Så ta det bara lugnt alla, inom en snar framtid så fixar jag det här :)Nä, nu ska jag och Tuva fixa iordning oss för att fara och handla.


Tuva och jag på nyår :). Ha en bra dag!

2 kommentarer: