söndag 19 september 2010

Ommöblering

Idag är det söndag och ni alla kommer väl ihåg vad det innebär. Japp, Joel och Tuva är i Tavelsjö och jag har varit hemma och städat och tagit det lugnt :)
Eller, ni vet ju att jag inte kan sitta still och ta det lugnt längre. Jag slog på stort och möblerade om på övervåningen, fixade ordning Tuvas rum till det något bättre, men jag är långt ifrån nöjd, hmm.
Kontoret/extrarummet på övervåningen fick sig också ett litet lyft.
Sen blev ju det gamla vanliga, dammsuga, diska, dammtorka osv.
Mamma kom förbi en sväng och inspekterade min ommöblering. När vi satt i kontoret och kollade lite på min scrapbooking så knackade det på dörren.
Det var tre söta tonåringar och en liten flicka som hade hittat min mammas hund som tydligen hade lyckats rymma hemifrån under tiden mamma var hos mig. Petra och Pernilla kanske kan räkna ut vem en av tonåringarna och den lilla flickan var.

Nu kom mamma tillbaka och vi ska dricka lite kaffe sen hoppas vi att lilla Tuva och hennes pappa kommer hem snart.

(Jag skrev det här i söndags med det verkade inte vilja läggas ut så jag provar igen idag.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar