måndag 14 januari 2013

Några månader sedan nu...

Ja, nu var det ju några månader sedan jag uppdaterade bloggen. Kanske inte något som är särskilt ovanligt. Jag känner bara att jag oftast inte har så mycket att skriva om. När det är skola så är det fullt upp med det och när det inte är skola så är det tusen saker annat som ska göras.
Vad har hänt sedan sist då?
Jo jag och Tuva har ju haft jullov. Vi började med att fira min födelsedag och sedan så hade vi en lilla julafton med några av våra vänner. Julafton firade vi med Tuvas farmor och farfar ute i Tavlesjö.
På nyår så for vi till min pappa och hans familj i Härnösand och det var verkligen skönt. Det är alltid blandade känslor med att resa bort, det är inte alltid lätt att resa iväg med en treåring som hamnat i trots åldern. Visst var min lilla Tuva otroligt upp i varv och lyssnade inte på mig för fem öre vissa stunder men överlag tycker jag att det gick bra. Det som jag var mest stressad inför var bussresan dit och tillbaka och båda de resorna gick hur bra som helst så jag kan inte annat än vara stolt över min lilla tös.

Nu till veckan så drar skola och dagis igång för oss igen. Joel har ju fått jobba på som vanligt under julen men nu har en liten ledigvecka i alla fall. det kan ju behövas en liten vilopaus då både han och Tuva åkte på vinterkräksjukan hela förra veckan. Imorgon blir det då ingen vila för honom för då drar vi iväg till Ikea tillsammans med hans bror Erik. Behöver jag säga att det kommer bli superkul?? Som vi har längtat!

Nä, nu måste jag nog gå och lägga mig om jag ska komma upp imorgon då klockan ringer, redan klockan sex kommer den att tvinga mig upp ur sängen. Men nog är det värt att förlora lite sömn om man tänker på vad jag får för det :)

Ha de!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar