lördag 28 augusti 2010

Lung och ro?

Nu är Joel och Tuva i Tavelsjö så att jag ska få ha lite lugn och ro :)
Men det är ju så mycket som man inte hinner göra när lilla Tuvis är hemma.
Så nu har jag städat undan allt på nedervåningen och dammsugit alla golven. Kört en diskmaskin och hängt upp tvätt från två maskiner. Den tredje maskinen med tvätt är igång också ;)

Sen så är det en massa saker som jag borde ha gjort också men som får bli en annan gång.
Tex sortera alla Tuvas bäbiskläder. Tänkte lägga ut mycket på tradera också så kanske man kan tjäna sig en slant ;)
Jag köpte så myycket kläder till henne, jag måste ju ha varit galen. Vissa kläder har hon bara använt en endaste gång.

När jag hade städat undan det mesta och sett till att det såg fräscht ut här hemma så satt jag mig ner och läste klart min bok "en blomma i Afrikas öken". en riktigt bra bok!
Det är mycket som står i den som är mycket hemskt men också många glada stunder.
när man läser en bok som denna så kan jag lova att man får perspektiv på saker och ting, hur bra man har det.
Jaha? Nu undrar ni väl vad fan den handlar om :P
Den handlar om en kvinna som i sin barndom rymde hemifrån när hon fick reda på att hon skulle bli bortgift som trettonåring med en sextio år gammal man. Och om hennes resa genom Afrika till London och om hur hon blir upptäckt som supermodell.
Jag har den här hemma och det är någon som vill låna och läsa :)

Nu tänkte jag ta och titta på tv och ta det lugnt innan familjen kommer hem vilket borde vara snart.

Jag lägger upp bilder från tidigare i veckan då vi var på busplaneten senare ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar