fredag 20 augusti 2010

Den ofrivillige golfaren..

Jag har inte varit och spelar minigolf sen jag var typ tie, men så slår jag till stort och spelar två gånger den här veckan.
Första golfturen gjorde vi på nydalacampingen med Madan, Leo och Erik (Joels lillebror). Det var faktiskt kul. Det var bra väder och det gick iallafall inte skitdåligt för mig. banorna var lite annorlunda och väldigt fina. Kanske lite kort bana, men man ska fan inte klaga.

Andra golfturen gjorde vi på golfbanorna som ligger bredvid draggen. Då for vi med Erik (igen ;)) Pernilla och Beder. Den här gången gick det då fan inte som jag hade tänkt mig. Jag sög, men jag skyller på banorna som var gamla och barriga. Klubborna var då fan inte nya de heller. Dit tänker jag då inte fara igen. Och så var det lite kallt den dagen så jag var inte riktigt fokuserad (försöker hitta på mer anledningar till varför just jag förlorade sen).

Jag har då märkt att jag tycker minigolf är kul, men jag suger då på det.
Efter den första golfturen så for vi på restaurang Maria på mariehem och käkade. Jag åt en kycklingtallrik och det var jääävligt gott. Killarna beställde entrecote men de blev inte riktigt nöjda då köttet var lite segt, vissa blir helt enkelt aldrig nöjda :P

Nu så ska jag snart börja fundera på vad vi ska äta till lunch och ta upp min dotter som sitter vid mina fötter och bönar och ber om att få komma upp.
Hon hittade visst just en majskrok på golvet sen igår så hon får väl mumsa på den medans jag går in på ikeas hemsida och kikar på vad vi kan tänkas behöva den här gången ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar