onsdag 14 september 2011

Svinkoppor!

Tuva hann inte gå länga på dagis innan hon fick sin första riktiga sjukdom. Svinkoppor!
En dagisfröken sa att det hade varit ett barn på Tuvas avdelning som hade fått svinkoppor men att hon inte varit där sedan hon fått de första symptomen, så jag trodde att Tuva kanske skulle klara sig. Men inte då. Det började med vanlig feber och jag försökte intala mig själv att det var nog ingenting.
Men det har jag inte mycket för. I måndags märkte jag dem och jag kände bara att jag inte orkade.
Hon har sovit jättedåligt på nätterna (i våran säng) vilket har resulterat i att båda jag och Joel har sovit ännu sämre. Man känner verkligen hur det ta på en när man inte får sova.
Känns som att ha en liten bäbis här hemma igen.
Idag har vi i alla fall varit på apoteket och köpt en salva och stora plåster som täcker det värsta områdena på knäna. Vi får hoppas att det blir bättre nu för så här kan vi inte ha det.

Duschar med tvål får vi även ta här flera gånger per dag.

Nu sover hon i sin egen säng och jag hoppas på att hon sover bättre inatt. Jag behöver lite bra sömn!

Hoppas ni andra klarar er från det här.
Godnatt och ha det bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar