lördag 24 juli 2010

Bloggtorka

Det är då inte många som uppdaterar sin blogg nu för tiden. Jag antar att folk har fullt upp med att umgås med nära och kära nu när det är sommar. Och härligt är väl det, när det är sommar ska man ju vara ute och ha kul. Men det är ändå tråkigt att inte ha någonting att läsa när man sitter hemma på kvällarna. Tur att mina kära mammor som var med i familjen annorlunda är flitiga på att blogga :)
Idag så fick jag besök av mamma vid lunch och sen gick hon hem till sig och tog med sig Tuva så jag fick lite ensamtid, myyys! Men knappt en timme senare var jag nog allt där och pussade på min lilla ängel igen. Ibland är det skönt att sakna.
Att vara ensam är någonting som jag nästan har glömt bort hur det är att vara. Det är både skönt och lite påfrestande. Men mest är det skönt. Jag älskar ju min lilla skrutt så det gör ont i hjärtat att vara utan henne. Men ibland kan det vara bra att vara ledig lite så att man blir en piggare och gladare mamma :)
Nu kom just mamma och Sofia förbi så vi gick ut till en lekpark och gungade, det är Tuvas nya favoritsysselsättning och efter det så fikade vi kvällsfika.
Nu så sitter jag och Tuva och lyssnar på musik på spotify och njuter av livet! Tuva älskar musik och har börjat dansa :P Eller dansa och dansa hon står och gungar om man håller i henne.
Och nu kryper hon, nästan. Hon står på alla fyra och får efter en kraftansträngning till ett lite skutt fram ibland. Mamma är så stolt!!!
Nä nu tror jag att Tuvis och mamma ska gå upp och lägga sig, det har varit en bra men lång dag och man blir trött av att vara ute på lekparker om kvällarna.

Jag höll nästan på att glömma, när vi var ute på lekparken så kom det fram en katt och mamma hade med sig Ludde hennes hund. Ludde blev ju såklart heltokig och började skälla, dra i kopplet och blev halvt tokig. Mamma trodde ju att det var lugnt för hon hade ju honom kopplad men då helt plötsligt så går koppelhelvetet sönder och Ludde springer fram till katten som blev lika förvånad som oss andra. Mamma skriker åt Ludde att komma tillbaka, men halvtokig som han är så lyssnar han inte och katten börjar fräsa och försöka riva Ludde. Som tur var så springer Ludde därifrån och katten flyr åt ett annat håll. Efter en stunds lockande kom han tillbaka till oss. Puh, jag kan lova att hjärtat slog några extra slag då. Tur att både hund och katt kom oskadda därifrån.

SÅ! Nu ska jag sova, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar