torsdag 7 juli 2011

Dagen


Idag har Tuva varit i tavelsjö hela dagen. Joel var och fiskade ett tag också och då fick hon vara med sin farmor. Tuva hade iallafall stora saker att berätta nät hon kom hem. För det första så hade hon gungat, för det andra hade hon sett en ekorre!!!!! Och för det tredje så hade hon plockat jordgubbar (gubbar som hon säger) i farfar och farmors trädgård. Jag vet inte riktigt vilken av grejerna som hon tyckte var roligast men jag tippar på ekorren.
Nu har Tuva somnat för ett tag sedan, ja det är väl ngn timme sen och jag och sambon ska gå och lägga oss.
En till sak bara, medans de var i tavelsjö så låg jag ute och solade i flera timmar. När jag på kvällen ska kolla om jag fått någon rand så möts jag av lika blek hud inanför shortsen som utanför. Kul! Det enda jag ser är att fräknarna har spridit sig ännu mer i ansiktet.
Joel däremot kommer hem och är både röd och brun. Den jäveln! Jag ska låsa in honom och sätta mig och plåga mig i solen tills jag kommer ikapp.
Nu blir det sängen.

Ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar